Als regisseur vertaal ik de inhoud naar de juiste beelden.

Als freelance regisseur denk ik samen met de opdrachtgever na over het verhaal en de beste manier om dit verhaal in beeld te brengen. Ik stuur de cameraploeg aan en zorg ervoor dat we met de juiste verhalen en beelden terugkeren.

Overal waar we gaan filmen proberen we als ploeg een band te scheppen met de mensen die we voor de camera halen. En wanneer we opnieuw weggaan, zorgen we ervoor dat we de mensen steeds met een fijn en warm gevoel nalaten. Zo zorgen we ervoor dat de mensen die we filmen daar steeds een positieve herinnering aan overhouden.

Voor heel wat projecten blijf ik ook tijdens de montage betrokken om ervoor te zorgen dat ook in deze fase het juiste verhaal wordt verteld en de juiste emotie wordt overgebracht.

Ik heb als regisseur al aan zeer diverse projecten mogen meewerken: tv-programma’s voor kinderen, reclamespots voor televisie, interne filmpjes voor bedrijven, non-profit campagnes… Telkens probeer ik samen met de klant een originele insteek te vinden.

Zoek je een freelance regisseur? Wil je graag samenwerken? Je kan me steeds vrijblijvend contacteren of verder scrollen en wat eerdere projecten bekijken.


Surprise #LikeMe

In de herfst van 2020 mocht ik meewerken aan één van de schoonste projecten uit mijn leven: Surprise #LikeMe. Na een succesvolle samenwerking voor de vlogs van #LikeMe - een jaartje eerder - vroegen Ketnet en productiehuis Fabric Magic me of ik de regie wou doen van hun nieuwe tv-programma. Aber natürlich! Samen met Caro, Vince, Yemi, Camille, Maria en Scott doen we twaalf afleveringen lang ons best om kinderen de verrassing van hun leven te bezorgen! Van een droomjob gesproken… Na elke draaidag zorgde ik zelf ook voor de montage van mijn “cases”, in overleg met de eindredactie en de zender. Het resultaat is vanaf januari 2021 te zien op Ketnet en op VRT.NU.

Club Brugge

Iban is mega grote fan van Club Brugge en nóg grotere fan van Simon Mignolet. De verrassing laat zich natuurlijk al raden… Vince was stiekem ook een beetje star-struck.

VERRASSINGSCONCERT

In deze aflevering van Surprise #LikeMe proberen we zoveel mogelijk “bubbels” gelukkig te maken. Nietsvermoedend worden kinderen en hun ouders uitgenodigd voor een exclusieve expositie van #LikeMe. Weten zij veel wat hen te wachten staat…


Maraude

Deze is al wat ouder, maar blijft één van mijn favorieten. Als eindwerk aan het Narafi koos ik ervoor om een korte documentaire te maken over Samusocial, een organisatie die zich inzet voor de daklozen in Brussel. Eerst ging ik een tweetal weken met de nachtelijke patrouille mee op pad, zonder camera, om hun werking te leren kennen en contact te leggen met verschillende mensen. Na een paar dagen was er genoeg vertrouwen en kon ik voorzichtig mijn camera bovenhalen. En dat leidde tot een paar bijzonder eerlijke gesprekken.


Schweppes Suntory Benelux

De employer branding experts van Insilencio vroegen mij om samen met hen een reeks filmpjes te maken voor Schweppes Suntory Benelux. Zij waren op zoek naar nieuwe collega’s en wilden graag sympathieke video’s inzetten om een paar harten te veroveren. Ik heb me laten vertellen dat ze daarin geslaagd zijn <3 Ik verzorgde de regie, de interviews en de montage.


DB&S

Nog een fijne opdracht voor Insilencio. Ook DB&S was op zoek naar nieuwe werkkracht. Zij wilden graag de persoonlijke talenten van hun collega’s in de verf zetten in deze zoektocht, en daar hadden ze wel een heel grappig concept bij bedacht…


IMPACT!

Samen met mijn collega’s bij BBDO mochten we twee keer een campagne maken voor de Koning Boudewijnstichting in samenwerking met communicatiespecialist Fons Van Dyck. Samen zochten we inspirerende rolmodellen voor een reeks interviews die jongeren oproept om hun eigen potentieel verder te ontwikkelen. De video hierboven is een korte teaser die werd ingezet op sociale media.


Grace is Green

In 2016 was Grace is Green nog een jonge start-up met een beperkt communicatiebudget. Samen zochten en vonden we een manier om toch een leuke tv-spot te maken om hun samenwerking met Studio100 in de verf te zetten. Ik ben nog steeds heel dankbaar dat ik dit spotje voor hen mocht regisseren en produceren.


Nescafé

Samen met Caroline D’haens, toen mijn fantastische collega bij BBDO, mocht ik deze verborgen camera campagne voor Nestlé Belgilux op poten zetten. De bezoekers van deze koffiezaak wisten niet dat hun favoriete koffie die dag was vervangen door oploskoffie van NESCAFÉ. En dat leidde tot een paar leuke reacties. Deze campagne werd in 2015 bekroond met een Digital Marketing Award voor Most Performing Content.


Wil je ook graag samenwerken?

Of liever eerst eens babbelen? Neem vrijblijvend contact met me op.